معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، نحوه اجرای لایحه سیاست‌های اصل 44 و فرآیند خصوصی‌سازی در بودجه سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت  برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری، حسن خوش‌پور، مدیرکل دفتر امور بنگاه‌ها و خصوصی‌سازی این معاونت در این باره گفت: بودجه سال 1387 اولین سند بودجه سالانه‌ای است که پس از تصویب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تنظیم، تصویب و اجرا خواهد شد.

خوش‌پور با اعلام این مطلب به تشریح بخشنامه بودجه سال 1387 کل کشور در زمینه خصوصی‌سازی پرداخت و گفت: در بخشنامه بودجه سال 1387 کل کشور که دستورالعمل تهیه وتنظیم بودجه سال آینده است، در مورد سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی چند محور اساسی به‌عنوان خط‌مشی و سیاست‌های کلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی، ممنوعیت هرگونه سرمایه‌گذاری برای شروع فعالیت‌های جدید خارج از صدر اصل 44 قانون اساسی، واگذاری 10 درصد از سهام بنگاه‌های مشمول صدر اصل 44، تقویت بنگاه‌های اقتصادی داخلی برای حضور در عرصه تجارت بین‌الملل، شکل‌گیری مدیریت شایسته دولت برای اعمال نقش راهبردی در اقتصاد و  واریز وجوه حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی به حساب خزانه و بهره گیری آن در قالب برنامه‌ها و بودجه‌های مصوب را از جمله این محورها اعلام کرد.

کد خبر 33420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز